Home-made cakes can bring smile to anyone’s face:)
Order your favourite cake for your special event today and don't forget to share if you know anyone who might like one!
sarab1345@yahoo.ie
00535 86 7306683

Wednesday 15 June 2011

مخالفت بدون هزینه



مُو ازو مخالِفاييُم كه هزينه نِمُدُم…نه جانَن …نه مالَن…!

__ببخشيد شما كه طرفدار موسوي و مخالف احمدي نژادي و معتقدي كه در انتخابات تقلب شده چرا 22 خرداد در راهپيمايي سكوت شركت نكردي؟
__ مگه كُسخُلُم بُرُم راهپيمايي…! نِديدي اي بي ناموسا چيجوري مِزنَن مِردُمه…!! مُو مُخالِفُم ولي نه ازو مُخالِفايي كه بُرُم كُتَك بُخُورُم…مگه كُسخُلُم دِداش…!! به عِشق چي بُرُم …بره كي…؟ نِگا دِداش مُو ازو مخالِفاييُم كه هزينه نِمُدُم…نه جانَن …نه مالَن…! خلاص…!
__شما چرا نرفتي راهپيمايي دكتر..؟
__ والا من مريض داشتم مسعود جان والا حتما ميرفتم…! بعدشم ميدوني چيه عزيز…! من روزي ده بيست تا مريض رو ويزيت ميكنم و يه چيزي حدود سيصد چهارصد تومن درامد دارم…! خونه دارم…ماشين دارم…ويلا دارم…! مگه مريضم برم تظاهرات تا بگيرنم برام سوءسابقه بشه…! من فوقش اينه كه تو مهموني ها و پارتي ها روشنگري ميكنم…بيشتر از اين ديگه شرمنده…!!
__ شما چرا نرفتي حاج اقا…؟ شما كه هميشه از اينا بد ميگي…!
__ مسعود جان تظاهراتُ و نِمدِنُم اين سوسول بازيا مالِ جوونايه…! بَعدِشَم مُو يعني حاجي ميرزا شَم شَم بُرُم اونجه كه يَك سرباز يَك لا قِباي اشخور با باتوم بزنه تو سَرُم… چه توقع هايي دِري ها…والله بُخُدا…!
__ شما چرا نرفتي شيما خانوم…؟
__ اَولا كه من وقت آرايشگاه داشتم …! بعدشم من هميشه وقتي ميخوام تظاهرات كنم ميرم پاساژاي سجاد…واي اينقده خوبه كه نگو…كلاس داره…!
__ شما چرا نرفتي اقاي عكاس روشنفكر…؟
__ ببين مسعود جان من درسته كه روشنفكرم و موهام رو دمبه اسبي ميبندم ولي اين دليل نميشه طرفدار موسوي باشم…. سقف خواسته هاي من بالاتر ازين حرفاست…!! راستي فهميدي دوتا از عكسام تو نمايشگاه استان قدس برگزيده شده…؟
__شما چرا نرفتي عِفَت خانوم…؟
__ مُو نِنَم گفت گه مُخُوري بري…! گفت بعدِ سالي يَك خواستگار كَل و كور آمده بَرات مِخي بيگيرنت بُبُرَنِت بي ناموسي سَرت بيارَن بعد بيخ ريشُم بماني ذِلير مُرده…! نِنَم گفت اي گه خوريا به تو نيامده خرس گنده… بيشين سبزيته پاك كن مُرده شور بُرده …!
__شما چرا نرفتي نِنِه…؟
__مُو ماخاستم بُرُم نِنه جان ولي هم تا دم دره خانَما كه امِدُم صَبر آمَد…!!
__شما چرا نرفتي عباس اقا…؟
__مو فرداش چك داشتُم دِداش…دنبال پول بودُم…!! راستي دِري دوسه تومن دستي بدي…؟
__شما چرا نرفتي …شما كه ادعات ميشد يك سبز دواتشه اي…؟
__والله من با دوستام قرار گذاشته بوديم بريم اما دوستام نيومدن منم رفتم استخر…!! تظاهرات خوبه دسته جمعي باشه…تنهايي حال نميده…!!
__شما چرا نرفتي…؟
__بُتُوچه كه مُو بره چي نِرَفتُم… داروغه اي تو يَره…………چُسماره…!!

2 comments:

  1. سلام، این مطلب، یک دوره کامل کلاس فرهنگی‌ سیاسی است مخصوصاً اگه مشهدی‌ها را خوب بشناسی و با لهجه شیرین؟؟؟ و اخلاقیات آنها اشنا باشی‌،

    ReplyDelete
  2. چون نویسنده مشهدیه خب به توصیف همشهریهای خودش پرداخته که اگه غیر از این بود توهین محسوب می شد به قومیت های دیگه اما به نظرم این توصیف ایرانه . میشه این حرفها رو با هر لهجه ای خوند
    D:

    ReplyDelete