Home-made cakes can bring smile to anyone’s face:)
Order your favourite cake for your special event today and don't forget to share if you know anyone who might like one!
sarab1345@yahoo.ie
00535 86 7306683

Thursday 24 February 2011

سنگ صبور

بهم گفتی دلم سنگ صبور میخواد گفتم سر تو بکن تو چاه فریاد بزن .پوز خند زدی گفتی این خراب شده چاهش کجا بود ؟ گفتم همین خیابونو که بگیری بری بالا می رسی به اقیانوس برو هر چی دلت میخواد بهش بگو .همونجوری که سرت پایین بود گفتی صدای آب بهم آرامش میده  ولی همهمه آدمایی که رد میشن حواسمو پرت می کنه ..ایندفعه من بهت پوز خند زدم و گفتم دیوار .دیوار همسایه . بشین روبروش هر چی میخوای بگو . تو چشام نگاه کردی و گفتی دیوار موش داره می ترسم .بعد زیر لب انگار خجالت می کشیدی گفتی دلم دو تا گوش می خواد. یه آدم که به حرفم گوش کنه برام دل بسوزونه. نگرانم بشه. خواستم بخندونمت گفتم  مرد باشه یا زن ناقلا؟ پیر باشه؟جوون باشه ؟ خوشتیپ باشه؟ خوشگل باشه ؟ چه جوری باشه آخه؟  بگو برات سفارش بدم .نمی دونم چرا جدی گرفتی گفتی فقط مهربون باشه..عصبانی شدم صدام لرزید سرت داد کشیدم گفتم تو فقط میخوای غمهاتو از رو شونه خودت برداری بزاری رو دوش دیگری .با التماس نگاهم کردی .دلم برات سوخت دستمو به طرفت دراز کردم دستات یخ کرده بود . یه کمی آروم شدم گفتم خوب بهم گوش کن توی آدما دنبال سنگ صبور نگرد .اونا هر کدومشون برا خودشون هزار تا گرفتاری دارن که نمی دونن به کدومش فکر کنن .آدما همشون مهربونن ولی همشونم مشغولن همشون درد دارن  غم دارن غصه دارن نگاه نکن می خندن و دلقک بازی در میارن این بازیشونه .عادت دارن خودشونو پنهون کنن.هر چقدر هم مهربون باشن اگه مرد باشن که با شنیدن غصه های تو عصبانی میشن زنا هم که خودت بهتر میدونی  با تو غصه میخورن  و غمشون بیشتر میشه . شایدم چشم باز کنی ببینی شدی سنگ صبور ه سنگ صبورت می دونی چی میگم؟ فکر کن یه آدم مهربونم پیدا کردی و رازاتو بهش گفتی اونم آدمه دیگه برات حرف میزنه از دل خودش میگه از گرفتاریهاش چیزایی که رنجش میده .یعد چی ؟میخوای بشینی نگاش کنی؟ خب تو هم باهاش همدردی میکنی .  اگه عقلت برسه بهش یه راهکارایی هم میدی .بعدش چی میشه ؟ می بینی غصه های اونم اومده قاطی زندگیت شده .حالا نگرانشی غصه شو می خوری.. .نذاشتی حرفم تموم بشه. پرسیدی پس میگی چکار کنم ؟ خم شدم یه سنگ کوچولوی سفید براق از رو زمین برداشتم گذاشتم کف دستت.با تعجب نگام کردی آروم جوری که فقط خودمون بشنویم بهت گفتم سنگ صبور باید دلش از سنگ باشه آدم مهربون دلش سنگی نمیشه که  این کوچولو حرفاتو میشنوه  وسط حرفت نمی پره راهکار بیخودی بهت نمی ده موش نداره که بترسی همیشه هم باهاته نباید ساعتها شایدم روزها منتظر اومدنش باشی . میبینی که دلشم سنگیه اگرم گمش کردی غصه ات نمیشه خم که بشی زیر پاته
مثل آدمایی که یه کشف بزرگ کرده باشن از اون لبخند گنده ها که من دوست دارم نشست رو لبت سنگه رو تو مشتت فشار دادی و به سرعت ازم دور شدی.نمی دونم شایدم رفتی تا حرفاتو با سنگ عزیزت بزنی منم ایستادم  دور شدنتو نگاه کردم
!!!!!!!!گفتم که برات دارم

No comments:

Post a Comment